Kozmetik İşlemlerden Sonra Güneşten Korunmak Neden Önemlidir?

Güneşten korunmanın önemi günümüzde özellikle cilt sağlığı hakkında bilgi edinen herkes tarafından biliniyor.

Zararlı UVA ve UVB ışınlarından korunarak cilt kanseri riskinin minimize edilebileceği, cilt yaşlanmasının geciktirilebileceği, cildin nemsiz kalmasının önüne geçilebileceği gibi gerçekler gerek bizim tarafımızdan gerekse ilgili çevreler tarafından sürekli gündemde tutuluyor.

Güneşten korunmanın önemi özellikle kozmetik işlemlerden sonra artar.( cerrahi işlemler dahil). Sebeplerini aşağıdaki içeriğimizde bulabilirsiniz.

Güneş UV ışınlarının 3 farklı tipini yayar. Bu 3 tipin tamamı cilt tarafından emilir. Kısa vadede, bu 3 farklı tipten birine maruz kalmak ciltte beneklere, kızarıklıklara, lekelere ve güneş yanıklarına neden olur ki bu sonuçlar UV ışınlardan dolayı radyasyona maruz kalan cildin verdiği doğal tepkilerdir.

Uzun vadede ise cilt kanseri, cilt renginin bozulması, deri pigmentinin artımı, damarların genişlemesi, cildin matlaşması ve cilt kırışıklıkları gibi sorunlara yol açabilir.

Dolayısıyla güneş cildin yaşlanma hızını arttırırken insanların gerçekte oldukları yaştan daha yaşlı görünmelerine neden olur. Bu sonuçlar düşünüldüğünde güneş kremi kullanmanın ne kadar kritik olduğu açıkça ortaya çıkmaktadır.

Kozmetik işlemlerden sonra güneş kremin kullanmanın zorunlu olması nedeni ise kozmetik işlemlerden sonra cildin hasara uğraması ve dayanıksız hale gelmesidir.

Lazer epilasyon, radyofrekans, lazerle cilt soyma, içinde mezoterapini de olduğu micro-needling işlemleri ve kimyasal peeling gibi popüler uygulamalar ciltte tramvaya neden olur. Bu travma cildin kendini yenilemesini tetikler ve cilt kendini yenilemeye başlar ama cilt bu sırada hala güçsüzdür ve UV ışınlarının emilimine son derece yatkındır.

Yüz gerdirme ya da gıdı gerdirme işlemlerden sonra küçük yaralar güneş tarafından zarar görmeye son derece açıktır. İşlem gören bölge güneşe maruz kaldığında bu küçük yaraların belirginleşmesi ve kalıcı hale gelmesi beklenebilir.