LAZERLE KILCAL DAMAR TEDAVİSİ

Kılcal damarların genişleyerek görünür hale gelmesi, genellikle önemli bir sağlık sorunu oluşturmasa da, estetik kılcal damar tedavisi 4açısından rahatsızlık verebilmektedir. Kılcal damarların yarattığı hoş olmayan görünümün giderilmesinde, günümüzde kullanılan en etkili yöntem lazer ile yapılan tedavilerdir. Bu sayfada, bu konuda merak edilen sorulara yanıt verilmeye çalışılmıştır.

Kılcal damar genişlemeleri nasıl oluşmaktadır?

Kılcal damar genişlemeleri %15 gibi yüksek bir oranda toplumda görülmektedir. Genellikle cilt rengi açık kişilerde daha fazladır. Kılcal damar genişlemeleri vücudun her tarafında oluşabilmekle beraber, özellikle yüz ve bacaklarda daha sık karşımıza çıkmaktadır.

Yüzde yanaklar, burun üstü ve yan tarafları, çene kılcal damarlar genişlemelerinin en sık olduğu kısımlardır. Hassas cilt yapısı, kuru bir cilde sahip olma, güneşin zararlı ışınlarına fazlaca maruz kalma, uzun süre östrojen ve kortizon içeren ilaçların kullanımı, aşırı alkol tüketimi, travmalar, gebelik gibi durumlar sıklıkla kılcal damar genişlemelerine neden olan koşullardır.

kılcal damar tedavisi 2

Bunların yanında genetik yapı da en önemli zemin hazırlayan sebeplerin başında gelmektedir. Ayrıca telenjiektazi, spider anjioma, rozasea (gül hastalığı), doğumsal bir leke olan şarap lekesi hastalığı (portwein stain) kılcal damar genişlemelerin olduğu durumlardır.

kılcal damar tedavisi 1

Lazerle kılcal damar tedavisi nasıl yapılmaktadır?

Uygun dalga boyundaki yoğunlaştırılmış bir ışın demeti olan lazer ışını, kanın yapısında bulunan oksihemoglobin isimli madde tarafından soğurulur. Işının bu soğurulması-tutulması sırasında çok küçük bir bölgede yüksek ısı oluşması ile kılcal damarın harabiyeti sağlanır. Damardan geriye kalan yapılar, organizmanın kendi savunma sistemi tarafından ortadan kaldırılır. Bu amaç için kullanılan lazerler Nd-Yag lazer, diod lazer ve bazı durumlarda IPL cihazıdır.

Kılcal damar genişlemelerinin lazer ile tedavisinde gerekli seans sayısı, damarların yaygınlığı ile bağlantılıdır. Tek veya bazen birkaç seans yeterli olabilmektedir. Uygulama sırasında önemli acı hissi oluşmamaktadır, çoğunlukla lokal anestezi gerekmemektedir. Uygulama sonrası hafif kızarıklık, hafif şişlik, nadiren kabuklanma oluşabilmektedir. Uygulama yapılan bölgenin güneşten korunması çok önemlidir.

Kılcal damar genişlemeleri tekrar eder mi?

Uygulama yapılan damarda tekrar genişleme görülmemektedir. Ancak kılcal damar genişlemesine sebep olan faktörler devam ettikçe aynı bölgede yeni kılcal damar genişlemeleri oluşabilmektedir.