Şeker ve Yaşlanma

Şeker ve Yaşlanma | DK Klinik

Şekerli gıdalar yalnız kilo yapmaz, cildinizin daha hızlı yaşlanmasına neden olur…

Herkes şekerli gıdaların fazla alınmasının organizmaya zararlarını bilmektedir. Fakat şekerli gıdalar cilt yaşlanmasını da hızlandırdığı pek bilinen bir durum değildir.

Nasıl mı? Şeker moleküllerinin neden olduğu “glikasyon” buna neden olmaktadır. Fazla miktarda basit şekerin organizmaya girişi sonucu, şeker moleküllerinin proteinlere bağlanmasına glikasyon denmektedir.

Bu birleşme sonucu oluşan AGEs (advanced glycation end products) isimli yapılar yani bozulmuş protein yapıları, fonksiyon bozuklukları göstermektedir. Bu süreçten derinin önemli yapıları ola kollajen ve elastin proteinleri de zararla çıkarlar. Derinin elastikliğini ve sıkılığını sağlayan elastin ve kollajenin şeker moleküllerince hasarlanması ile deride sarkma, kırışıklık ve yüzeyinin kalitesinin azalması oluşur.

Birçok kişide 30’lu yaşlarda, güneş maruziyeti, hormonal etkiler, çevresel toksinler, genetik yatkınlık gibi diğer yaşlanma faktörleri deri yaşlanmasının belirtilerini göstermeye başlar.

Bütün rafine edilmiş şekerler kötüdür ve yüksek glisemik indekse sahip olan makarna, pirinç, patates, pasta ve tatlılar, beyaz ekmek gibi bütün karbonhidratlar alındıktan sonra şekere dönüşmektedir

Glikasyonu azaltmak ve cildimizi korumak için neler yapmalıyız.

Diyet; Toplam karbonhidrat alımının azaltılması, özellikle düşük glisemik indekse sahip gıdalrın seçilmesi gereklidir.

Egzersiz; Düzenli yapılan aerobik-kardiyo egzersizleri ve kuvvet çalışmaları kan şekerinin kontolünü sağlamada ve glikasyonun oluşumunu önlemede oldukça etkilidir.

Gıda takviyeleri; Karnozin amino asidi anti-glikasyon etkisi olduğu bilinen en güçlü maddelerden biridir. Bundan dolayı sıklıkla anti-aging amacı ile kullanılmaktadır. Bunun yanında glikasyonu önleme etkisi ile biline yeşilçay unutulmamalıdır.

Cilt bakımı; Düzenli ve etkili cilt bakımları ciltte var olan yaşlanma belirtilerini düzelteceği gibi yenilerinin oluşmasını engelleyecektir

İleri cilt hasarlarının tedavisi; Cilt yaşlanmasının hızını azaltmak elbette olasıdır, ancak iyice belirginleşmiş cilt hasarları için daha etkin tedaviler kullanılmalıdır. Mezoterapi, kimyasal peeling, PRP, dermaroller, radyofrekans gibi uygulamalar gibi çok çeşitli çözüm olanakları vardır.