Yeteri Kadar Su İçmediğinizde Karşılaşabileceğiniz 5 Sağlık Sorunu

su_icmek_cilt

Su, vücudumuzdaki her organın fonksiyonlarını düzgün şekilde yerine getirmesine yardımcı olur.

Kabızlık ve böbrek taşı gibi rahatsızlıkların engellenmesine yardımcı olabilir.

Gün boyunca su kaybederiz. Yürürken, nefes alırken, terlerken… Kısaca hayatta olmamız demek aynı zamanda su kaybederek yaşamamız anlamına gelir.

Özellikle Antalya gibi sıcak iklimlerde yaşadığımızı düşündüğümüzde su kaybetme seviyemiz birçok şehre göre daha yüksektir.

Dolayısıyla vücudumuzun gün içinde kaybettiği suyu yerine koymamız gerekir. Aksi takdirde aşağıdaki sorunlarla karşılaşabiliriz.

1.Genel Olarak Sağlık Sorunlarıyla Karşılaşmaya Daha Yatkın Olursunuz

Yeterli miktarda su alımının kolon kanseri, kalp krizi, böbrek taşı gibi sağlık sorunlarına yakalanma ihtimalini düşürdüğü bilinmektedir.

2.Daha Çok Yersiniz

2010 yılında 45 kişi üzerinde yapılan bir araştırma yemekten önce iki bardak su içen kişilerin ortalama olarak 75 ila 90 kalori az tükettiklerini ortaya koydu.

Siz de deneyebilirsiniz. Acıktığımızı düşündüğümüz bazı zamanlarda aslında susamış oluruz ve bunu fark etmeyiz. Bu yüzden kilo sorunu yaşıyorsanız ve sürekli acıktığınızı hissediyorsanız kendinize bir şans verin ve bir bardak su için.

3. Cilt Yaşlanmasını Geciktirir

Vücuttaki toksinlerin atılmasını sağlayan su cildin daha diri ve genç görünmesini sağlar. Sağlıklı bir cilt için günde 1,5-2 litre su içilmesi gerekmektedir. Yazın vücut daha fazla su kaybettiği için kış mevsimine göre bir miktar daha fazla su tüketilmelidir.

Not: Vücudun ihtiyacı olduğundan daha fazla su tüketilmesinin sağlığa ya da cilde olan pozitif etkisi bilimsel olarak kanıtlanmamıştır. Bu yüzden aşırı su tüketmenin de çeşitli sağlık sorunlarına yol açabileceğini belirtmeliyiz. Kırışıklık tedavi yöntemleri için ayrıntılı bilgiyi buradan alabilirsiniz.

4. Düşünmeyi Zorlaştırır

King’s College Psikiyatri Enstitüsü’nde yapılan bir araştırmada deneklerin bir kısmı susuz bırakıldı ve önlerindeki problemi çözmeleri istendi. Bu sırada deneklerin beyin faaliyetleri incelendi.

Susuz bırakılan ve susuz bırakılmayan her iki grup da problemi çözerken susuz bırakılan grubun problemi çözmek için beyinlerinin daha fazla efor sarf ettiği görüldü.

Böylece vücudun susuz kalmasının beyin fonksiyonlarını etkilediği kanıtlanmış oldu.

5. Daha Yorgun Hissedersiniz

Sıvı kaybının öncelikli belirtilerinden birisi de hissedilen yorgunluk ve baş ağrısıdır. Vücut sıvı kaybetmeye başladığında dokular ve hücreler vücudun dinamizm kazanması için gerekli sıvıyı bulamaz ve vücudun enerji üretme yeteneği kısıtlanır.

Bu durumda bir iki bardak su içilmesi bile sizi baş ağrısından ve yorgunluktan kurtarabilir.

Harici resimler 7