Botoks 16 Senedir Konuşamayan Yvonne'nin Yeniden Konuşmasını Sağladı

Botoks ve Konuşma

2002 yılında Amerikan Gıda ve İlaç Kurumu tarafından kozmetik amaçlı kullanımının onaylanmasıyla yaygın olarak kullanılmaya başlanan botoks, zaman içerisinde sadece kozmetik alanda değil birçok hastalığın tedavisinde de başarıyla uygulanmaya başladı.

Günümüzde şaşılığın, migrenin, koltukaltı terlemesinin, distoni rahatsızlığı(istemsiz kas hareketleri) ve tiklerin tedavisi amacıyla birçok doktor tarafından uygulanan botoks, geçtiğimiz günlerde bir kişinin daha hayatının değişmesine yardımcı oldu.

Berlin'de yaşayan Yvonne Kaminski 16 yıl önce Spazdomik Disfoni denilen, konuşmasını ve ses kalitesini büyük oranda engelleyen bir rahatsızlıkla tanıştı.

Onu en çok üzen şeylerden biri torunlarının 16 yıl boyunca neredeyse onun sesini hiçbir zaman duyamamış olmalarıydı.

Yvonne konuşmaları anlaşılmadığı için 16 senedir telefonla ya da yüzyüze konuşamıyordu.

Not: Spazdomik Disfoni ile karşılaşan birçok hasta - birçoğu her ne kadar konuşabiliyor olsa da - kendini engelli olarak görür.

Gerek aile gerekse sosyal hayatta karşılaştıkları zorluklar çoğu zaman onların izole bir hayat yaşamasına, işlerinden istifa etmelerine, arkadaşlarıyla tüm iletişimini kesmelerine neden olur.

Doktoru, Yvonne'ye Spazdomik Disfoni'nin belirtilerinin azalması için boğaz bölgesindeki larengeal kaslara botoks önerdi.

Yvonne böylece bundan sonraki hayatını tamamen değiştirecek botoks tedavisi ile tanıştı.

Botoks uygulandıktan bir süre sonra sesi 16 sene önceki hale gelen Yvonne, bunun kendisine verilen en büyük hediye olduğunu söylüyor ve ekliyor.

''En çok torunlarıma hikaye okumayı ve şarkı söylemeyi istemiştim. Oldukça geç olsa da bunları yapabilecek olmamın benim için ne ifade ettiğini anlatmam
oldukça zor''

Bundan sonraki hayatı boyunca sesinin aynı kalitede devam etmesi için 3 ayda bir botoks yaptıracak olan Yvonne bu durumun kendisi için sorun yaratmadığını çünkü bugüne kadar birçok tedaviden sonuç alamadığını, sadece botoksun sesini geri getirdiğini, haftada bir yaptırması gerekse bile bir dakika bile düşünmeyeceğini söylüyor.

Referans:onmilwaukee.com