Sporcularda Görülen Cilt Sorunlarının Önlenmesi

Sporcular veya sağlıklı yaşam için düzenli fiziksel aktivitede bulunanlar çeşitli cilt enfeksiyonları bakımından risk altındadırlar.

Bu sorunlar ile karşılaşılmaması için dermatologlar aşağıdaki önerileri sıralamaktadır.

1- Herhangi bir nedenle oluşmuş kesik ve sıyrıkların mutlaka kapalı ve temiz tutulması gerekmektedir. Deri bütünlüğünün bozulması, mikropların girişi için önemli risk oluşturmaktadır.

2- Su toplanması ile oluşan kabarcıkların oluşması önlenmelidir. Özellikle el ve ayaklarda sık görülüyorsa, bunların önüne geçilmelidir. Çalışırken eldiven giyilmesi, gerekirse çift kat çorap giyilmesi, çorapların tam oturtulmasının sağlanması önemlidir.

3- Nem tutmayan giysilerin kullanılması tercih edilmelidir. Bu sayede ısı artışı sonucu oluşan terin uzaklaştırılması ile bakterilerin üremesinin önüne geçilmektedir.

4- Soyunma odalarında yere yalın ayak basılmamalı, mutlaka terlik veya ayakkabı kullanılmalıdır.

5- Her fiziksel aktivite sonrası duş alınmalıdır.

6- Havlu, terlik, sabun, jilet gibi kişisel eşyalar kesinlikle paylaşılmamalıdır.

7- Spor giysileri ve havlular her kullanımdan sonra yıkanmalıdır. Ayrıca spor çantalarının da belli aralıklar ile yıkanması ihmal edilmemelidir.

8- Koruyucu ekipmanlar ve giysiler düzenli olarak kullanım talimatlarındaki şartlara göre temizlenmelidir.

9- Düzenli aralıklar ile cilt kontrol edilmelidir.

Cilt enfeksiyonları tedavi edilmediği takdirde daha kötüleşebilmektedir. Eğer bir sporcu cildinin herhangi bir yerinde kaşıntı, yanma, kızarıklık, acı-ağrı hissederse bunu kesinlikle ihmal etmemelidir.