Kahvenin Cilt Kanserini Engelleyici Rolü Olabilir

Sabahları uykumuzu açacak sıcacık bir kahveyi kim yudumlamak istemez ki?

Çoğu insan kahveyi uykusunun açılması ve güne daha dinamik başlamak için tercih eder ama Amerika’da yapılan bir araştırma kahve tüketmenin sadece bu amaçla değil, bazı cilt kanseri türlerini engellemek için de kullanılabileceğini ortaya koyuyor.

Her ne kadar kahve ile ilgili daha önce yapılan araştırmalar kahvenin diabet, parkinson ve depresyon gibi bazı hastalıkları engelleyici etkisinin olabileceğini gösterse de bu sene açıklanan bir araştırma sonucu kahvenin melonumu engelleyebilme özelliğinin bulunduğunu ortaya koydu.

447.000 kişilik geniş bir katılımla 10 sene boyunca yapılan araştırmada araştırmaya katılan kişilerin yeme alışkanlıkları ve kahve tüketimleri gibi kriterler göz önüne alındı.

Araştırmadan çıkan sonuç:

Günde 4 kupa veya daha fazla kahve içen kişiler, hiç kahve tüketmeyen kişilere oranla %20 daha az melanoma yakalanıyor.

( Melanom ağırlıklı olarak ciltte bulunan kötü huylu bir cilt kanseri türüdür. Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre cilt kanserlerindeki ölümlerin yaklaşık yüzde %75’inin sebebi melanomdur)

Araştırmadan çıkan diğer bir sonuç ise, kafeinsiz kahvenin aynı engelleyici etkiyi göstermemesi.

Uzmanlar, ciddi bir cilt hastalığı olan cilt kanseri için kahvenin tek başına bir faktör olarak değerlendirilemeyeceğini, kişinin yaşı, fiziksel aktivitesi, vücut kitle indeksi, ultraviyole(morötesi) ışına maruz kalma derecesi,cinsiyeti, alkol ve sigara tüketim alışkanlıkları gibi birçok sebebin etkili olabileceğini belirtiyor.

Not: Bilim adamları kahvenin melonama karşı etkili olan bu etkisinin ön bulgu olduğu ve daha ileri düzeyde kanıtlara da gereksinim duyulduğunu belirtmekteler.